Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.

Karriärmöjligheter för dig som vill ta nästa steg idag.

Jobb

Vi ser fram emot din ansökan.

Även om vi inte har några lediga tjänster för närvarande, uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan. På så sätt kan vi inkludera dig i vår databas för framtida möjligheter.

Vad vi söker i framtida talanger

Bli en del av vår framtid.

Sökanden efter talanger.

Vi söker engagerade individer med en passion för innovation och ett starkt engagemang i sitt arbete. Idealiska kandidater är proaktiva, problemlösare med utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och som del av ett team.

Vi värderar mångfald och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsplats där alla medarbetare får möjlighet att bidra till företagets framgång och utvecklas professionellt. Genom att ansluta till vårt team får du möjlighet att växa professionellt i en stödjande och dynamisk miljö.

Sökande talanger

Fyll i formuläret och anslut till vårt professionella team.

Checkbox Adjustment
Erbjudanden

Få 10% rabatt i 6 månader​

Städtjänster mot en bättre hälsa

Fokus på kvalitet och hälsa med våra tjänster

Hygiencia erbjuder kostnadseffektiva och professionella städtjänster för företag och privatpersoner som vill ha en renare och hälsosammare arbetsmiljö. Kontakta oss idag för att få ett exklusivt erbjudande!

Skicka förfrågan via formuläret

För att hjälpa dig på bästa möjliga sätt, fyll gärna i ditt intresse. När vi har mottagit din förfrågan kommer vi att kontakta dig för en genomgång senast nästa arbetsdag under vardagar.

Allmänna villkor

Uppdaterades 29 juli 2024

Allmänna kontraktsvillkor

för utförande av städ- och servicetjänster för företag och organisationer

Dessa bestämmelser har utarbetats av Almega Städföretagen och upprättats den 28 maj 2009. Bestämmelserna har därefter reviderats den 1 december 2011 och 20 juni 2018 av Almega och justerats den 29 juli 2024 av Hygiencia.

Begreppsbestämningar
Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
Entreprenör: Den som utför tjänsten.

Kontraktsvillkoren gäller för mellan parterna avtalade tjänster. Omfattningen av och övriga villkor för dessa tjänster avtalas i särskild ordning mellan parterna.

Entreprenören ska utföra uppdraget enligt vad som särskilt avtalats. I avsaknad av avtalade instruktioner ska uppdraget utföras fackmannamässigt med den skicklighet, snabbhet och omsorg som kan förväntas av ett välrenommerat företag i branschen. Vi de tillfällen uppdraget enligt kontraktet ska utföras på en arbetsfri dag, nyårsdagen, trettondagen, långfredagen, annandag påsk, 1 maj, Kristi himmelsfärds dag, nationaldagen, midsommarafton, julafton, juldagen, annandag jul samt nyårsafton, utförs ej.

Kontraktet gäller under avtalad kontraktstid med en ömsesidig uppsägningstid om sju månader till kontraktstidens utgång. Om avtal inte sägs upp förlängs avtalet med ett år i taget. Om kontraktet är löpande gäller en ömsesidig uppsägningstid om sju månader. Utökning av befintligt kontrakt går att genomföra under hela avtalstiden. Eventuella reduceringar av avtalad volym görs i omförhandling i samband med kontraktstidens utgång. Vid löpande kontrakt behöver kontraktet sägas upp för att sedan förhandlas om.

Entreprenören fakturerar månadsvis i efterskott för beställda tjänster. Betalning sker enligt Entreprenörens anvisningar. Förbrukningsmaterial som ej utgör en förutsättning för arbetet debiteras separat. Förbrukningsmaterial som utgör en förutsättning för arbetet ingår i Entreprenörens arvode. Betalning skall ske senast 30 dagar efter fakturadatum. Tilläggstjänster faktureras löpande av Entreprenören och betalning skall ske senast 30 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).

Vid förändring av Entreprenörens kostnader för personalens löner och förmåner enligt lag eller kollektivavtal, allmänna försäkringar, statliga och/eller kommunala avgifter och skatter, ändras arvodet i enlighet med den procentsats varmed Entreprenörens kostnader ändras. Avtalet är baserat på de löneavtal liksom övriga avgifter och skatter som gällde vid tiden för avtalets underskrift.

Om ej annat avtalats gäller följande: Om arbetet ej behöver utföras under Beställarens huvudsemester, varmed avses högst fyra sammanhängande veckor under perioden juni t.o.m. augusti, kan Entreprenören reducera arvodet med 70 % för perioden. Skriftlig begäran härom måste sändas till Entreprenören minst tre månader före Beställarens huvudsemester.

Arbetet leds och kontrolleras av Entreprenörens arbetsledare. Arbetsledaren rapporterar till Beställarens kontaktperson.

Beställaren skall utse kontaktperson till vilken Entreprenörens personal kan vända sig med frågor och för rapportering av eventuella skador på Beställarens egendom m.m.

9.1. Beställaren ansvarar för att följa tillämplig dataskyddslagstiftning. Inom ramen för uppdraget bestämmer beställaren ändamålen och medlen för sin behandling av personuppgifter och beställaren är därmed självständigt personuppgiftsansvarig för sådan behandling.

9.2 Om entreprenörens personal inom ramen för uppdraget behandlar personuppgifter för beställarens räkning, är entreprenören varken personuppgiftsansvarig eller personuppgiftsbiträde för sådan behandling

Beställaren är samordningsansvarig enligt arbetsmiljölagen. Detta innebär att Beställaren skall samordna åtgärder till skydd mot ohälsa och olycksfall och att Beställaren svarar för att en lämplig organisation för att bedriva skyddsarbete byggs upp. Beställaren skall göra klart vem som skall stå för olika slags skyddsanordningar på arbetsplatsen. Entreprenören och dess anställda är skyldiga att följa de anvisningar som i samordnande syfte lämnas av Beställaren. Entreprenören har som arbetsgivare huvudansvaret för arbetsmiljön för sina anställda.

Det åligger Beställaren att skriftligen informera Entreprenören om Beställarens regler och föreskrifter som berör Entreprenörens utförande av avtalade tjänster.

Beställaren skall tillhandahålla Entreprenören erforderligt antal nycklar, passerkort eller motsvarande, nedan benämnda nycklar, för personal, arbetsledare och materialdistribution. Entreprenören förser nycklarna med registrerade nummerbrickor.

Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för Entreprenören behörig person som har rätt att hantera nycklar.

Entreprenören svarar för låsbyte på grund av förlust av kvitterad nyckel med belopp upp till två prisbasbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring

Beställaren skall tillhandahålla Entreprenören erforderligt antal låsbara rum med tillgång till varmt och kallt vatten samt uttömningsmöjlighet och om så erfordras låsbar lagerlokal för materiel samt i förekommande fall godkänt ventilerat utrymme för batteridrivna redskap/maskiner. Beställaren tillhandahåller också ändamålsenliga omklädningsutrymmen för Entreprenörens personal. Beställaren ska tillhandahålla utrymmen vederlagsfritt.

Om ej annat avtalats ombesörjer och bekostar Beställaren borttransport av avfall till följd av arbetet.

Entreprenören ansvarar med nedan angivna begränsningar för skada som drabbar Beställaren till följd av vårdslöshet av Entreprenören eller dess personal vid utförandet av avtalade tjänster.

Entreprenörens ansvar är begränsat till högst 2 miljoner per skadetillfälle för person- och sakskada och högst 1 miljon kronor per kalenderår för förmögenhetsskada. Entreprenörens sammanlagda skadeståndsansvar är dock begränsat till 10 miljoner kronor per kalenderår. Entreprenören är aldrig ansvarig för indirekt skada eller följdskada såsom produktionsavbrott, utebliven vinst, besparing, förlust av inkomst eller liknande. Entreprenörens ansvar omfattar inte skada som beror på Beställaren, t ex genom felaktig eller ofullständig information.

Entreprenören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet enligt dessa allmänna kontraktsvillkor. Det åligger Beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd för den verksamhet som Beställaren bedriver.

Eventuellt ersättningsanspråk skall anmälas skriftligt till Entreprenören snarast möjligt efter att skadan konstaterats. Framställs inte krav på ersättning inom sex månader efter det att skadan upptäckts eller borde ha upptäckts, förlorar Beställaren rätten att göra kravet gällande.

Entreprenörens personal äger ej rätt, utan Entreprenörens skriftliga medgivande, att under sin anställningstid hos Entreprenören bedriva med denne konkurrerande verksamhet och är därigenom förhindrad att ta anställning hos Beställaren eller åta sig motsvarande uppdrag för egen räkning för Beställaren. Skulle så ändå ske skall Beställaren utge ersättning till Entreprenören med ett belopp motsvarande 30 % av ett årsarvode enligt avtal eller med det högre belopp till vilket av Entreprenören visad skada uppgår.

Avtalet får inte överlåtas utan andra partens skriftliga medgivande. Entreprenören får dock överlåta rätten att mottaga betalning enligt detta avtal utan Beställarens medgivande.

Entreprenören äger, eller är innehavare av rätten till, de system och den dokumentation som Entreprenören använder i verksamheten och de eventuella vidareutvecklingar och anpassningar av sådana system som görs.

Arbetsinställelse, blockad eller annan händelse utom Entreprenörens kontroll såsom krig, upplopp, eldsvåda, pandemi, epidemi, explosionsfara, ingripande av offentlig myndighet, eller omständighet på Beställarens sida som medför att Entreprenören icke, eller endast till onormalt höga kostnader, kan fullgöra sina skyldigheter enligt detta kontrakt, fritar Entreprenören under den tid förhållandet råder från fullgörande av dessa skyldigheter. Förbehållet i fråga om strejk, lockout och blockad gäller även om Entreprenören själv vidtar eller är föremål för sådan konfliktåtgärd.

Om kontraktets fullgörande till väsentlig del förhindras för längre tid än sex månader på grund av ovan angiven omständighet, har Beställaren rätt att genom skriftligt meddelande säga upp kontraktet till omedelbart upphörande.

Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall bekräftas skriftligen av kontraktsparterna för att bli gällande

Vid motstridiga uppgifter i kontraktshandlingarna gäller de i följande ordning.

  1. Skriftliga ändringar eller tillägg till avtalet, vilka godkänts av båda parter.
  2. Avtalet mellan parterna.
  3. Allmänna kontraktsvillkor för utförande av städ- och servicetjänster.
  4. Övriga handlingar.

Part äger rätt att häva avtalet under följande förutsättningar: (i) om motparten försätts i konkurs eller eljest kan bedömas vara på sådant obestånd att denne inte kan förväntas fullgöra sina åligganden och betryggande säkerhet för det rätta fullgörandet av partens kontraktsenliga förpliktelser inte ofördröjligen ställs efter begäran härom eller (ii) om den andra parten gör sig skyldig till kontraktsbrott av väsentlig betydelse och underlåter att avhjälpa sådant kontraktsbrott inom 30 dagar efter att ha mottagit skriftligt meddelande härom.

Om betalning inte erläggs i rätt tid, har entreprenören rätt att omedelbart upphöra med arbetet och häva avtalet, varvid beställaren skall utge skadestånd med ett belopp utgörande 30 % av avtalsbundet arvode för återstående delen av avtalets giltighetstid eller med det högre belopp till vilket entreprenören visar sig ha lidit skada.

Om Hygiencia finner städobjektet olämplig eller bristfälligt avseende Hygiencias medarbetares fysiska eller psykosociala arbetsmiljö har Hygiencia rätt att omedelbart säga upp Beställarens Avtal.

Vardera part förbinder sig att inte utan den andra partens skriftliga medgivande till tredje man utlämna information om den andra partens verksamhet som kan vara att betrakta som affärs- eller yrkeshemlighet eller annars använda sådan information för något annat ändamål än parts fullgörande av sina åtaganden enligt avtalet. Som affärs- eller yrkeshemlighet ska alltid betraktas information som parten angivit vara konfidentiell.

Sekretesskyldigheten gäller inte sådan information som part kan visa blivit känd för honom på annat sätt än genom avtalet eller som är allmänt känd. Sekretesskyldigheten gäller inte heller när part enligt lag, annan författning eller myndighetsbeslut är skyldig att lämna ut uppgifter.

Tvister som ej kan avgöras vid förhandlingar parterna emellan rörande tillämpningen av detta avtal skall avgöras av allmän domstol där Entreprenören har sitt säte.

Har Entreprenören inte sitt säte här i landet skall eventuella tvister avgöras av Stockholms tingsrätt och med tillämpning av svensk rätt.

Kontakt

Om du har frågor eller har andra funderingar, vänligen kontakta oss via följande kontaktuppgifter:

E-post: kontakt@hygiencia.se
Adress: Storkällans väg 3, 138 40 Nacka

Integritetspolicy

Uppdaterades 29 juli 2024

Hygiencia integritetspolicy

Hygiencia, med webbplatsen www.hygiencia.se, värnar om våra besökares och kunders säkerhet och integritet. Vår webbplats är krypterad med HTTPS/SSL-certifikat för att skydda information som skickas. Läs gärna vår sekretessinformation, som beskriver hur vi hanterar personuppgifter och cookies.

Observera att denna information kan ändras. Genom att besöka vår webbplats och acceptera lagring av cookies samt godkänna vår sekretesspolicy, samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter enligt denna policy. Detta gäller även när du godkänner hantering av personuppgifter vid ifyllande av kontakt- eller beställningsformulär.

Hygiencia är personuppgiftsansvariga för de uppgifter som samlas in genom webbplatsen. Vi samlar endast in personuppgifter som du själv lämnar till oss när du registrerar dig, fyller i formulär eller skickar e-post, beställer produkter eller tjänster, gör förfrågningar eller liknande. Personuppgifterna samlas in och behandlas i syfte att administrera den åtgärd som du har begärt, eller enligt vad som krävs enligt lag, och sparas inte längre än vad som krävs för att fullgöra detta syfte. När du skickar en kontaktförfrågan, söker lediga tjänster, blir kund eller anmäler dig för nyhetsbrev kan du behöva lämna vissa personuppgifter, såsom namn, adress, personnummer, IP-adress, telefonnummer, e-postadress och faktureringsinformation. Om du lämnar dina personuppgifter till Hygiencia samtycker du till behandling av dem i enlighet med denna policy.

Du kan när som helst dra tillbaka ditt medgivande att vi använder dina personuppgifter eller begära rättelse av dina personuppgifter. Vissa uppdrag måste vi dock behandla enligt lag. När du är kund hos oss behöver vi dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal. Skicka ett e-postmeddelande till kontakt@hygiencia.se med information om de uppgifter du önskar att vi raderar eller ändrar. Du har rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut information om vilka personuppgifter vi har om dig.

Vi kan komma att vidarebefordra dina personuppgifter till underleverantörer och samarbetspartners om det är nödvändigt för att uppfylla din begäran om efterfrågad tjänst. Dina personuppgifter kan överföras elektroniskt till servrar utanför Sverige och EU för att användas, lagras eller behandlas där. Personuppgifter kan även lämnas ut om det föreskrivs i lag, förordning eller myndighetsbeslut. Här utöver kommer personlig information inte att överföras, såvida Hygiencia inte är skyldigt eller tillåtet att göra så enligt lag, eller när så krävs i syfte att utföra vår verksamhet (t.ex. vid outsourcing eller annan extern förvaltning). Dina personuppgifter sparas endast så länge som bedöms nödvändigt med hänsyn till ändamålet med behandlingen, såvida inte annat framgår av denna policy.

Vi vidtar rimliga åtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert och i enlighet med denna policy, mot otillbörlig åtkomst, förändring och förstörelse. Dessvärre kan ingen dataöverföring via internet eller annat nätverk garanteras ha oinskränkt säkerhet.

Kontakt

Om du har frågor om vår integritetspolicy, vill utöva dina rättigheter eller har andra frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter, vänligen kontakta oss via följande kontaktuppgifter:
 
E-post: kontakt@hygiencia.se
Telefon: 073-9093099
Adress: Storkällans väg 3, 138 40 Nacka

Uppdateringar av Policyn

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna integritetspolicy. Eventuella ändringar kommer att publiceras på vår hemsida och träder i kraft vid publicering.

Cookiepolicy

Uppdaterades 29 juli 2024

Hygiencias användning av cookies

Hygiencia använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida. Cookies är små textfiler som lagras på din enhet när du besöker vår webbplats. De hjälper oss att förstå hur du använder vår hemsida och möjliggör att vi kan erbjuda en bättre och mer anpassad användarupplevelse.

Dessa cookies är väsentliga för att vår webbplats ska fungera korrekt. De gör det möjligt för dig att navigera på webbplatsen och använda dess funktioner, såsom att få åtkomst till säkra områden.

Dessa cookies samlar in information om hur besökare använder vår webbplats, vilket gör att vi kan förbättra dess funktion. De hjälper oss att förstå vilka sidor som är mest och minst populära och se hur besökare rör sig på webbplatsen.

Dessa cookies gör att vår webbplats kan komma ihåg val du gör (t.ex. ditt användarnamn, språk eller region) och erbjuder förbättrade, mer personliga funktioner.

Dessa cookies används för att leverera annonser som är mer relevanta för dig och dina intressen. De används också för att begränsa antalet gånger du ser en annons samt hjälpa till att mäta effektiviteten av reklamkampanjer.

  • Samla statistik om antalet besökare på webbplatsen

  • Inhämta information om operativsystem och webbläsare

  • Förbättra webbplatsens funktionalitet och användarvänlighet

 

Genom att trycka på knappen “Jag accepterar” godkänner du att vi placerar cookies på din dator samt övriga villkor i denna policy. Du kan även besöka vår webbplats utan att cookies lagras på din dator genom att inaktivera cookies i din webbläsare. Observera att inaktivering av cookies kan påverka webbplatsens funktionalitet och användarvänlighet negativt. För mer information om cookies kan du besöka Post- och telestyrelsens webbplats, www.pts.se.

Vår webbsida använder Google Analytics och Google Tag Manager. Google Analytics är ett statistikverktyg för webbanalys. Tjänsten registrerar vilka webbsidor besökarna använder sig av, lagrar det och presenterar det som statistik för webbplatsens ägare. Google Tag Manager är ett så kallat Tag Management System som hanterar taggar (tags), som är snippets av JavaScript. Dessa tags skickar information till tredje parter från er webbsida eller app. Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.

 

Kontakt

Om du har frågor eller har andra funderingar, vänligen kontakta oss via följande kontaktuppgifter:

E-post: kontakt@hygiencia.se
Adress: Storkällans väg 3, 138 40 Nacka